Kolorowe dyktando graficzne – jesienny liść dębu – odkoduj obrazek

Długo było u nas lato… ciepło, słonecznie, aż tu nagle wszystko sczerwieniało. Taka aura zmobilizowała mnie do zaprojektowania kilku jesiennych kart pracy, pokazujących jak może zmieniać się otaczająca nas przyroda. Tu przedstawię pierwszą z nich. Jesienne dyktando graficzne z liściem dębu w stylu pixel-art.

Ten jesienny listek opisałam kodem nieuporządkowanym, co oznacza, że w trakcie wykonywania ćwiczenia, dzieci muszą nieco poskakać po tablicy kodowej. Wszystkie jednak grupy pikseli podawałam od strony lewej do prawej, bądź z góry na dół. Co jest jeszcze pewnym ułatwieniem. Można zatem uznać, że to dyktando graficzne dla dzieci pasuje do poziomu drugiego, jeśli chodzi o poziom trudności.

Najwygodniejszą formą wypełniania tego typu dyktand graficznych jest ich kolorowanie kredkami. Wszystkie użyte tu kolory powinny znaleźć się w podstawowych zestawach kredek dla dzieci. Jeśli jednak chcielibyście zaproponować dzieciom nieco bardziej wymagającą formę tego zadania, może to być wyklejanie kwadracikami z kolorowego papieru lub bibuły. Wszystko zależy od już wypracowanych przez dziecko umiejętności. Warto wybrać tak, aby ćwiczenie nie okazało się irytująco trudne.

Jesienne dyktando graficzne – piksele

Dyktando graficzne można wykorzystać na różne sposoby:

  • kolorowanie obrazka według podanego kodu – dzieci samodzielnie czytają kod,
  • kolorowanie obrazka według podanego kodu ze słuchu – ktoś czyta dziecku kod,
  • wyklejanie obrazka według podanego wzoru,
  • przerysowanie obrazka z oryginalnego rozwiązania,
  • napisanie kodu na podstawie wydrukowanego wzoru.

Jakiś czas temu zdecydowałam się przygotować angielską wersję naszej strony z pomocami dydaktycznymi dla dzieci. Pod tym adresem znajdziecie karty pracy z matematyki z opisem w języku angielskim.

Some time ago I decided to prepare an English version of our website with teaching aids for kids. At this address you will find printable math worksheets for kids with descriptions in English.

Leave a Comment