Wracając w świat pikseli, wpadł mi do głowy pomysł na dinozaura. Najpierw miał być to bardzo uproszczony schemat dla dzieci z klas pierwszych lub drugich, ale…
Powstał mały brachiozaur. Ale jakiś taki kanciasty.
Po kilku przeróbkach i poprawkach, w których pomagał mi syn, powstał model nieco większy, ale i nieco bardziej anatomiczny. Mogę zatem zaprosić do kodowania na kartce wszystkie dzieci zainteresowane paleontologią. Albo tylko dinozaurami.
Który dinozaur Wam bardziej przypadł do gustu?
W obu przypadkach do kodowania zastosowałam kod uporządkowany, zatem zadania te proponuję młodszym dzieciom.
Dyktando graficzne można wykorzystać na różne sposoby:
- kolorowanie obrazka według podanego kodu – dzieci samodzielnie czytają kod,
- kolorowanie obrazka według podanego kodu ze słuchu – ktoś czyta dziecku kod,
- wyklejanie obrazka według podanego wzoru,
- przerysowanie obrazka z oryginalnego rozwiązania,
- napisanie kodu na podstawie wydrukowanego wzoru.