Dzisiejsze nasze ćwiczenie jest nieco inne od dotychczas publikowanych. Jest to ćwiczenie wprowadzające do nauki pisania i oswajające dzieci z wielkością oraz wzajemnym położeniem liter.
Ćwiczenie jest zaleceniem z przedszkola. Ale jest na tyle ciekawe, że warto pokazać je również Wam.
W podstawowej wersji rodzice piszą wyraz dziecku, a zadaniem dziecka jest narysowanie prostokątów lub kwadratów dla każdej literki tak, by odwzorować układ liter. Litery a, c, e, i, m, n, o, r, s, u, w, z stanowią dla nas podstawę i są naszym punktem odniesienia. W liniaturze piszemy je pomiędzy pogrubionymi liniami, a ich znakiem graficznym jest kwadrat. Litery g, j, p, y mają ogonki, zatem ich odwzorowaniem jest opadający prostokąt, którego górny bok zrównuje się z górnym bokiem kwadratu. Ostatnia grupa liter – b, d, f, h, k, l, ł, t – jest wyższa od naszego punktu odniesienia. W liniaturze piszemy je pomiędzy cienką górną linią, a dolną grubą.
Pierwsze rysowanie nie musi być prowadzone w liniaturze. Wystarczy kartka papieru, na której dziecko będzie rysować figury geometryczne. Mogą mieć nawet kilka centymetrów.
Zabawę można również przeprowadzić na kartonikach lub klockach, którymi dziecko lubi się bawić.