Dyktanda graficzne – zadania polegające na wypełnieniu kratkowanej planszy według określonego schematu, np. według współrzędnych. Tu jednak stosujemy nieco inną metodę. Każdy z obrazków został opisany kodem strzałkowym, łatwiejszym w odbiorze dla młodszych dzieci, poznających dopiero litery.
Mimo mniej typowej postaci, dyktanda strzałkowe także pomagają rozwijać spostrzegawczość, orientację przestrzenną w małym i dużym formacie (czytanie mapy), logiczne myślenie, koncentrację, czy koordynację wzrokowo-ruchową…
Mogą też służyć utrwaleniu stron: prawa – lewa. Są dzieci, a nawet dorośli, którym prawidłowe nazwanie prawej lub lewej ręki sprawia pewną trudność. Jeśli zamierzacie ćwiczyć ten element, trzeba się przygotować na staromodne dyktowanie 😉 „Kreska w dół, kreska w lewo, kreska w górę i kreska w prawo” – i jedziemy w kwadrat 😉