Długo się zastanawiałam, czy tworzyć tego rodzaju wpis. Znajomość języka angielskiego wśród dzisiejszych dzieci jest ogromna. W wielu klasach spotykamy dzieci dwujęzyczne, świetnie posługujące się tym językiem. Budują całkiem ciekawe wypowiedzi, a ich jedynym problemem jest 'obkucie’ pisowni.
Nie wszystkim jednak idzie nauka języka obcego tak łatwo. Te same problemy, które utrudniają naszym dzieciom naukę naszego rodzimego języka polskiego, stają na przeszkodzie w zdobyciu umiejętności posługiwania się językiem angielskim. Wszelkie dysleksje, czy problemy takie jak zaburzenia przetwarzania słuchowego, stają się jeszcze bardziej widoczne i kłopotliwe. W końcu, nauka języka obcego opiera się o mówienie, czytanie i pisanie. A jeśli nasz zmysł słuchu z nami nie współpracuje, a literki jakoś tak nie układają się w odpowiedniej kolejności?
Angielski / English | Polski / Polish | Angielska wymowa |
---|---|---|
Family | Rodzina | (femili) |
Home | Dom | (houm) |
School | Szkoła | (skul) |
Ja już wiem, że takie problemy nie zawsze da się rozwiązać poprzez 'zakucie’. Podobnie jak przy nauce czytania, do której wykorzystaliśmy metodę symultaniczno-sekwencyjną, tak i tu, musimy wypracować jakieś skuteczne rozwiązanie szybkiego opanowania materiału. Od razu napiszę, że nadal jesteśmy na etapie poszukiwania, więc jeśli znacie jakiś skuteczny sposób nauki języka angielskiego w takiej sytuacji, to piszcie, proszę. Będę na prawdę wdzięczna.
Po pierwszym półroczu 2 klasy mogę jednak śmiało napisać, że najbardziej skuteczne okazały się dla nas fiszki. Niestety, nie takie dostępne od ręki, choć jest ich sporo, a niektóre z propozycji są na prawdę fajnie opracowane i świetnie sprawdzą się u dzieci bez zaburzeń. Fiszki musimy przygotowywać sami, ilustrując cały materiał szkolny. Dla dyslektyków istotne są nie tylko obrazki pojawiające się na fiszkach, lecz także rodzaj i wielkość czcionki, którymi te ilustracje podpisujemy. Jest to męczące, ale efektywne. Do przygotowania fiszek potrzebna jest jednak baza słówek i zwrotów, które powinno opanować dziecko na danym etapie nauki.
Poniższe wpisy są odpowiedzią na tą właśnie potrzebę. Zbiorem angielskich słówek, zwrotów i fraz, które poznają nasze dzieci w klasach 1-3. Zestawienie przygotowuję na podstawie szkolnych podręczników i ćwiczeń naszych dzieci. Obecnie jest to seria Bugs Team.
Lista angielskich słówek i zwrotów w klasach 1 – 3
-
Angielskie słówka i zwroty – klasa 1 SP
-
Angielskie słówka i zwroty – klasa 2 SP
-
Angielskie słówka i zwroty – klasa 3 SP