Odejmowanie w zakresie 10 – krzyżówka

Odejmowania w zakresie 10 ciąg dalszy. Ponownie uzupełniamy równania o brakujące liczby. Dla zmiany perspektywy równania zostały ułożone tak, by utworzyły matematyczną krzyżówkę liczbową. Zadaniem dziecka jest porównanie obu stron równania oraz wpisanie brakujących liczb tak, aby uzyskać prawdziwą równość.

Przykład z pierwszego rzędu:
9-3=x-2
6=x-2
x=6+2
x=8

Odejmowanie dla dzieci
karta pracy do wydrukowania

Nauka odejmowania dla dzieci w zakresie 10 - matematyczne krzyżówki liczbowe - karty pracy
Autor: Anna Kubczak

kolorowe

Muszę tu zaznaczyć, że krzyżówka jest układem równań. Na dodatek, NIE jest to wąż matematyczny. Obie części równania muszą być sobie równe. I kropka.

Być może jesteście przyzwyczajeni do odmiennego podejścia, ale dla mnie ważne jest, aby nauczyć dzieci czym są obie strony równania. Znacznie ułatwi to im naukę w starszych klasach.

Nauka odejmowania dla dzieci w zakresie 10 - matematyczne krzyżówki liczbowe - karty pracy
Autor: Anna Kubczak

czarno-białe

Wydrukuj karty pracy do nauki odejmowania

Przejście z poziomu działania z rozwiązaniem, do równania, w którym po obu stronach znaku równości znajdują się działania, może sprawić dzieciom trudność. Dlatego ważna tu jest cierpliwość, także nas, rodziców i opiekunów. Jedne dzieci przechodzą nad tą zależnością gładko, inne potrzebują nieco czasu i chwili (nawet dłuższej) uwagi, aby pokonać trudność. Zapewniam jednak, że warto takie równania ćwiczyć już od początku.

[dodawanie-odejmowanie]

Jakiś czas temu zdecydowałam się przygotować angielską wersję naszej strony z pomocami dydaktycznymi dla dzieci. Pod tym adresem znajdziecie karty pracy z matematyki z opisem w języku angielskim.

Some time ago I decided to prepare an English version of our website with teaching aids for kids. At this address you will find printable math worksheets for kids with descriptions in English.

One Thought to “Odejmowanie w zakresie 10 – krzyżówka”

  1. Beata

    Chciałabym poznać odpowiedzi na te dwie krzyżówki

Leave a Comment