Krzyżówka matematyczna, mnożenie i dzielenie w zakresie 100, potęgi i kolejność działań - matematyka klasa 4, klasa 3

Kolejny raz dzielę się z Wami naszymi ćwiczeniami matematycznymi. W ciągu ostatnich miesięcy nie miałam możliwości przygotowywania nowych materiałów, i nie wiem, czy coś się w tym zakresie zmieni, ale dziś publikuję pomysł z ostatniego weekendu.

Kolejność działań w zakresie 100


Krzyżówka matematyczna, którą tu widzicie, została przygotowana dla 4-klasisty. Nic nie stoi jednak na drodze, aby zaproponować je młodszemu dziecku. Córka aż się rwie, do tego zadania, choć ma jeszcze niewielkie pojęcie o potęgach. I tak, mamy tu również do czynienia z potęgami, choć tymi najprostszymi, kwadratami i sześcianami. Poza tym, całkiem tradycyjnie, dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie, oraz pierwsze nawiasy.
Musimy pamiętać o kolejności działań:

  • najpierw to co w nawiasie,
  • później potęgi,
  • następnie mnożenie i dzielenie według kolejności, w jakiej występuje w równaniu,
  • a na końcu dodawanie i odejmowanie.

Dzisiejsza krzyżówka matematyczna jest układem równań. Nie jest to zabawa w stylu węża matematycznego, dlatego obie strony równania muszą być sobie równe. Jest to podejście matematyczne, ale zaznaczam tą informację, ponieważ osoby przyzwyczajone do zabaw matematycznych z uproszczoną matematyką mogą mieć z tym niewielkie problemy.

Dla przykładu, rozwiążemy równanie:
4·5=x·10 ⇒ 20=x·10 ⇒ 20=2·10 ⇒ x=2

Na drugiej stronie pliku pdf znajdziecie rozwiązanie zadania.

Spodobały Ci się materiały? Podziel się z innymi...
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email

... i koniecznie zostaw komentarz.
Będzie to dla mnie wiadomość, że warto pisać dalej.

Dyskusja

1 komentarz »
  1. Joanna pisze:

    Pani Anno,
    serdecznie dziękuję za ciekawe materiały z matematyki wykorzystałam je dla moich córek. Pozdrawiam Asia

Zostaw odpowiedź