Dyktanda graficzne, nauka kodowania i programowanie dla dzieci - karty pracy do wydruku z ukrytym obrazkiem serce

Nasze kolejne dyktando graficzne z osią symetrii przedstawia motyw serca. Na Walentynki, przy okazji imienin, czy urodzin, czy tak po prostu, dla przyjemności. Prosty i rozpoznawalny wzór może stać się również zgadywanką.

Plansza pierwsza to rozwiązanie dyktanda. Sama w sobie również może stanowić podstawę do zadania dla dzieci. Kartę pracy można pociąć na kwadraciki, które posłużą do układania dyktanda według schematu - rozwiązanie bez kredek. Karta może też posłużyć do napisania schematu przez dziecko.

Odkoduj ukryty obrazek
dyktando graficzne do wydrukowania

Plansza druga w centralnej części zawiera oś symetrii. Zadaniem dziecka jest pokolorowanie kratek z lewej części obrazka według podanego schematu. Natomiast prawa część powinna zostać uzupełniona poprzez odbicie lustrzane wcześniej uzupełnionych kratek.

Pamięć słuchową można ćwiczyć wybierając dzieciom pustą planszę bez współrzędnych, którą znajdziecie na zbiorczej stronie z dyktandami graficznymi dla dzieci.

Wydrukuj dyktando graficzne i odkryj obrazek

Spodobały Ci się materiały? Podziel się z innymi...
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Google+
Google+
Email this to someone
email

... i koniecznie zostaw komentarz.
Będzie to dla mnie wiadomość, że warto pisać dalej.

Dyskusja

komentarze 2 »
  1. Angelika napisał(a):

    Witam, bardzo fajne są dyktanda graficzne, mam jednak pytanie. Czy jeśli uczę dziecko czytać metodą sylabową, to znaczy że nie powinnam dyktować dziecku pozycji pola 4F jako np: 4 (ef)? Tak jest chyba bardziej poprawnie, nie chcę jednak aby głoska F kojarzyła się z głoską E na początku bo wydaje mi się, że może to przeszkadzać później w procesie płynnego czytania. Czy jednak w tego typu zabawie pozwolić sobie na to, bo przecież wymieniając alfabet od A do Ż dziecko i tak będzie w ten sposób wymieniać. Pozdrawiam i z góry dziękuję za podpowiedź. 🙂

    • Anna Kubczak napisał(a):

      Angeliko, mogę napisać tylko jak ja to robię. Bo jeśli chodzi o metodologię, to warto uderzyć do jakiegoś polonisty.
      U nas, na etapie nauki czytania sylabami, a dokładniej ich poznawania, staraliśmy się unikać głoskowania. A gdy to robiliśmy, dźwięki wypowiadałam bardzo krótko, starając się, by był to dźwięk ‚f’, a nie ‚ef’. Dopiero od momentu wprowadzenia wszystkich sylab i przejścia do czytania tekstów, pozwalam sobie na różne ‚be’, ‚ef’, ‚gie’.

Zostaw odpowiedź