Dodawanie w zakresie 10 – piramida

Oto piramidowe szaleństwo. Coś tak wciągającego jak sudoku, tylko dla młodszych miłośników liczb. Tym razem zadaniem jest rozwiązanie matematycznej piramidy za pomocą dodawania, a same działania zostały ograniczone do liczb z zakresu od 0 do 10. Dla na prawdę początkujących.

Rozwiązywanie piramidy polega na dodawaniu do siebie sąsiadujących ze sobą cegiełek. Otrzymaną sumę wpisujemy w cegiełkę znajdującą się ponad sumowanymi cegiełkami.

W pliku znajdziecie stronę do wypełnienia dla dziecka, oraz stronę z rozwiązaniem do sprawdzenia na szybko wpisanych liczb.

Dodawanie dla dzieci
piramida do wydrukowania

Dodawanie w zakresie 10 - piramida - karty pracy dla dzieci do druku
Dodawanie w zakresie 10 - piramida - karty pracy dla dzieci do druku

[dodawanie-odejmowanie]

Jakiś czas temu zdecydowałam się przygotować angielską wersję naszej strony z pomocami dydaktycznymi dla dzieci. Pod tym adresem znajdziecie karty pracy z matematyki z opisem w języku angielskim.

Some time ago I decided to prepare an English version of our website with teaching aids for kids. At this address you will find printable math worksheets for kids with descriptions in English.

3 Thoughts to “Dodawanie w zakresie 10 – piramida”

  1. Mariusz

    czy te piramidy nie wprowadzają w błąd, np, na dole mamy trzy cyfry 1 2 3
    dodajemy 1+2 i 2+3, wyżej wpiszemy 3 i 5, co da nam na samej górze 8,
    a przecież 1+2+3 to 6
    środkową cyfrę dodajemy dwa razy

    1. Anna Kubczak

      I tak to właśnie działa. Jak niezależne działania. Dzieciaki przez lata będą miały takie piramidy w szkolnych zadaniach. Ale to się jeszcze da wyjaśnić. Dla mnie problemem są krzyżówki matematyczne, w których wynik działania po prawej stronie znaku równości nie jest równy wynikowi po lewej. Ahhh…

  2. Agnieszka

    Świetna strona!Od czasu, gdy ją odkryłam korzystam bardzo często. Moja córcia coraz lepiej radzi sobie z działaniami matematycznymi! Proszę o więcej takich piramidalnych zadań lub choćby arkuszu z pustymi polami do samodzielnego wypełniania i liczenia:)

Leave a Comment