Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 – zadania tekstowe

Rozwiązywanie matematycznych zadań z treścią dla wielu osób okazuje się trudne, choć przyczyny mogą być na prawdę różnorodne. Poczynając od trudności w czytaniu, po obawy przed ośmieszeniem się. Takie problemy mogą się ujawnić nawet wtedy, gdy dziecko bardzo dobrze radzi sobie z rozwiązywaniem równań. Jak wiemy jednak, ćwiczenie czyni mistrza. Proponujemy Wam zatem ćwiczenia, które sami wykonujemy w domu, dla usprawnienia procesu odczytywania danych z treści zadania. Na początek, będą to zadania z dodawania i odejmowania w zakresie 20.

Bohaterami dzisiejszych zadań są zwierzęta gospodarcze, możemy je zatem włączyć do działu 'zagadki o zwierzętach’.

Dodawanie i odejmowanie dla dzieci w zakresie 20

Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 - zadania tekstowe z matematyki klasa 2
Autor: Anna Kubczak

Zadania tekstowe z matematyki

Poniżej zamieszczam przykładowe rozwiązanie dzisiejszych zadań tekstowych z matematyki. Tu nie ma jedynej, słusznej drogi. Przynajmniej ja tak uważam. A wiele osób wypracowuje sobie swoje indywidualne schematy, po których podążają ich myśli.

Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 - zadania tekstowe z matematyki klasa 2

Przykładowe rozwiązanie zadań z treścią

[dodawanie-odejmowanie]

Jakiś czas temu zdecydowałam się przygotować angielską wersję naszej strony z pomocami dydaktycznymi dla dzieci. Pod tym adresem znajdziecie karty pracy z matematyki z opisem w języku angielskim.

Some time ago I decided to prepare an English version of our website with teaching aids for kids. At this address you will find printable math worksheets for kids with descriptions in English.

6 Thoughts to “Dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 – zadania tekstowe”

  1. Żanmeta

    To sie pani nie wysiliła

    1. Anna Kubczak

      To nie ja muszę się wysilać. Dzieci więcej tego typu zadań nie potrzebowały w pierwszej klasie.

  2. Magda

    Zadanie z nr 1 może być też rozwiązane Tak: 18+15=33 i następnie 33-7-6=20
    lub 18+15-7-6 lub 18+15=33, 7+6=13, 33-13=20
    Najważniejsze, żeby tok myślenia był prawidłowy. Rozwiązań jest kilka.

    1. Anna Kubczak

      Pewnie, że można! W matematyce bardzo często jest wiele różnych dróg prowadzących do jednego celu. I to jest świetne.

  3. Jan

    Te zadania to poziom 1 klasy?

    1. Anna Kubczak

      Tak. Dzieciaki miały takie zadania w 1 klasie.

Leave a Comment